11 Eylül 2012 Salı

Nasıl Kilo Veriyorum?

Birçoğunuz Mart sonundan bu yana kilo vermeye çalıştığımı biliyorsunuz. Şu ana dek 8 kilo verdim. Peki nasıl başardım? Öncelikle, ne yediğime dikkat ediyorum. Eskiden büyük porsiyonlarda yerdim, aynı zamanda abur cubura da (çikolata, bisküvi, cips, kola, vs.) bayılırdım. Tatlıya da oldukça düşkündüm. Tatlı bir şey yemeden geçen bir gün bile hayal edemezdim. Öğle ya da akşam yemeğinden sonra çayın yanında mutlaka şekerli bir şeyler arardım. Bazen tatlı krizine bile girdiğim oluyordu :) Dediğim gibi, yemeklerimi ve diğer atıştırmalıkları birkaç ısırık ya da lokma yerine büyük porsiyonlar halinde yiyordum. Bu benim en büyük hatalarımdan biriydi, çünkü mide kaslardan oluşuyor ve biz daha fazla yedikçe o da genişliyor, o genişledikçe biz daha fazla yiyoruz, böylece bir kısır döngüye girmiş oluyoruz :)

Fakat, kilo vermek sandığınız kadar zor bir şey değil. Kendimizi kontrol edebilmemize ve doğru yöntemleri uygulamamıza bağlı bir şey. Son bir kaç yıl boyunca birçok kez kilo vermeye çalıştım, fakat sadece bu kez başarılı olabildim. Neden? Anlatayım.

İlk olarak, eskiden yediğim miktarın yarısını yemeye başladım. Diyet yapmıyorum. İstediğimi yiyorum, fakat küçük porsiyonlarda yiyorum. Bu midemi gerçekten rahatlattı, çünkü midem küçüldü. Artık canım öyle deli gibi bir şeyler de çekmiyor, çünkü istediğim her şeyi tadabiliyorum. Ayrıca bol su içmeye başladım, günde ortalama 2 litre su içmeye gayret ediyorum. İştahımı bastırmama yardımcı oluyor, aynı zamanda çok su içince öyle pek tatlı da yemek istemiyorsunuz. Hem cildi de güzelleştiriyor. Yani bir taşla iki kuş :) Yemeklerden önce veya kendinizi aç hissettiğinizde bir şişe su içmeyi unutmayın. Böylece açlığınız bir miktar yatışacak ve daha az yiyeceksiniz. Ardından, haftada 3 gün egzersiz yapmaya çalışın. Spor yapmak için dışarı çıkmayı pek sevmiyorum, bu yüzden evde PC karşısında aerobik & yürüyüş tarzı egzersizler (Leslie Sansone videoları ile) yapıyorum. Bu sayede kaslarım güçlendi ve duruşum düzeldi. Ayrıca metabolizmayı da hızlandırıyor bu egzersizler. Fakat sakın aşırıya kaçmayın, çünkü 1 saatlik egzersizden sonra yaptığınız spor pek işe yaramıyor ve yağları yakmıyor. Eğer vücut geliştirmiyorsanız, haftada 2-3 gün 45 ile 60 dakikalık egzersizler gayet de yeterlidir :) Ha bir de, eğer benim gibi bel fıtığınız veya o tür bir sorununuz varsa sakın yer egzersizi yapmayın! Sadece yürüyün. Uzun kasları yani bacak kaslarını çalıştırmak daha hızlı kilo vermenizi sağlayacaktır. Bu arada destekleyici olarak kaliteli ve güvenilir yağ yakıcı & selülit kremleri de kullanabilirsiniz, fakat gerçekten işe yarayan doğru ürünü bulmanız gerekiyor. Ben evvelden Nivea'nın selülit jelini kullanmıştım, ama hiç faydasını görmedim. En son Krauterhof selülit jeli kullandım, bahsetmiştim, hakikaten işe yarar bir ürün, tavsiye ederim. Şimdilerde sıkılaştırıcı kremi de çıkmış, ondan almayı düşünüyorum.

Son olarak, kendinize inanın. Kendinize güvenmezseniz başaramazsınız. İnatçı olun, iradeli olun, önünüzdeki tüm engeller aşılacaktır. Geçmişte bende eksik olan şey güçlü bir iradeydi, fakat çok şükür şimdi buna sahibim ve yapabileceğimi biliyorum. Kendinizi asla hafife almayın, düşündüğünüzden daha güçlüsünüz. İstikrarlı olun, bu yeme-içme ve egzersiz alışkanlığınızı koca bir hafta boyunca uygulayamasanız bile vazgeçmeyin, her seferinde kaldığınız yerden devam edin. Bu kendimi güçsüz hissettiğim zamanlar bana da oluyor. Tartıda ufak oynamalar olsa da umudunuzu yitirmeyin, her seferinde tekrar başlayın ve kendinize inanın, çünkü buna gücünüz var ;)

* Oldukça uzun bir yazı oldu ama deneyimlerimi paylaşmak istedim. Bu yazımın orijinali için diğer bloguma da beklerim: http://sweepstakelover.blogspot.com/2012/08/weight-loss.html

2 yorum:

  1. ahh.. bu kilo verme maceralarını ben de yaşadım ve baya bir yardım almıştım.. bana faydası olan asıl şey power plate oldu.. tavsiye ederim en kısa zamanda da blogda bu maceramı yazmayı düşünüyorum..
    dediğin doğru hiç ümidi kaybetmemek lazım..:-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, aslında kilo vermemizi engelleyen şey yanlış yöntemlere başvurmamız ve dolayısıyla sonuç alamayınca da hemen pes ediyor oluşumuz. Herkesin yapısı farklı olduğundan doğru yöntemi bulmak biraz zaman alıyor ama sonrasında alınan sonuçlar oldukça keyifli :)

      Sil